Klar med gasdreven truck fra egen fabrik i Lemvig - Transport

Klar med gasdreven truck fra egen fabrik i Lemvig

Created: ons, 08/27/2003 - 00:00


DanTruck-Heden er kendt for sin produktion af dieseldrevne gaffeltruck. Men

virksomheden har måttet erkende, at nogle kundegrupper foretrækker gasdrevne truck.

Og efter halvandet års

udviklingsarbejde er den danske gaffeltruckproducent nu klar til at lancere en ny serie gasdrevne gaffeltruck med en løftekapacitet

fra 6-12 tons på det danske marked. Startskuddet til salget herhjemme lyder på HI-messen.

Eksportdirektør

Michael Laursen fortæller, at gastrucken blev lanceret på eksportmarkederne i oktober sidste år, hvor der i årets

sidste kvartal blev solgt 52 af slagsen, og det antal er han utrolig godt tilfreds med.

Kundeønsker

- Vi er kendt

for at have rendyrket udviklingen af dieseltruck, til de blev miljøvenlige og støjsvage.

- Vi har bl.a. udviklet

specielle sodfiltre til udstødningen, men op gennem 1990''erne måtte vi konstatere, at der er kundegrupper, der kun vil køre

med gasdrevne gaffeltruck. Den del af markedet har vi hidtil ikke kunnet betjene, fortæller Michael Laursen.

V8 motor

Gasmotoren

er en 8 cylindret V motor på 5,7 liter fra GM i USA og er forsynet med elektronisk motorstyring og 3-vejs katalysator. Michael Laursen

siger, at gasdrevne truck typisk er til indendørs brug på tværs af brancher. Han regner med, at de nye gasdrevne

truck bliver en rigtig sællert i specielt Tyskland, Frankrig, England og Italien hvor der er tradition for at anvende store

gastruck. Den vil koste fem-syv pct. mere end en dieseltruck.

De to gastanke på hver 45 liter er integreret i chassisiden.

Ved hård drift rummer de brændstof til otte timers kørsel og til 12-14 timer ved gennemsnitlig drift.

- Bortset

fra motor og tanke er trucken identisk med vore kendte dieseltruck. Gasserien er forsynet med de samme gennemprøvede komponenter som

i vore dieseltruck. Det muliggør en let og fejlfri reservedelsforsyning samt god driftsøkonomi baseret på kendt

teknologi, præciserer Michael Laursen.

Franske nyheder

DanTruck-Heden er klar med en anden messenyhed. Det er lagerteknikprogrammet,

d.v.s. el-pallevogne og el-stablere, fra franske Loc. Virksomheden har ikke tidligere markedsført sådanne produkter,

men da markedet efterspørger totalleverandører, må DanTruck-Heden leve op til kundernes forventninger.

Derudover

sælger DanTruck-Heden Nissans gaffeltruck i diesel, gas og el med en løftekapacitet fra 1-3,2 ton samt dieseltruck fra

svenske SMV, der løfter fra 10 ton til 52 ton. Specialprodukter i form af sidelæssere fra tyske Baumann markedsfører

DanTruck-Heden også.

Virksomheden producerer selv gaffeltruck med løftekapacitet fra 3,5 ton til 12 ton på

fabrikken i Lemvig, hvor der årligt produceres 350-400 enheder. Afdelingen i Uldum ved Horsens tager sig af administration,

salg, service, reservedele og værksteder. Der er 190 medarbejdere i koncernen. De er ligeligt fordelt mellem de to byer.

Ca.

75 pct. af egenproduktion af gaffeltruck går til eksport. 55 pct. af virksomhedens omsætning er relateret til egenproduktion,

mens resten stammer fra salg af tjenesteydelser og handelsvarer.

Fyringer

Børsnoterede DanTruck-Heden havde et underskud

på 24,1 mio. kr. sidste år. I år er der blevet rationaliseret og mere end 40 job blev skåret væk i 1.

halvår. Resultatet af de første seks måneder i år var et underskud på cirka tre mio. kr. Det regner

virksomheden med at udligne i andet halvår og nå et nul-resultat i år, fortæller Michael Laursen.

Klar med gasdreven truck fra egen fabrik i Lemvig

Created: ons, 08/27/2003 - 00:00


DanTruck-Heden er kendt for sin produktion af dieseldrevne gaffeltruck. Men

virksomheden har måttet erkende, at nogle kundegrupper foretrækker gasdrevne truck.

Og efter halvandet års

udviklingsarbejde er den danske gaffeltruckproducent nu klar til at lancere en ny serie gasdrevne gaffeltruck med en løftekapacitet

fra 6-12 tons på det danske marked. Startskuddet til salget herhjemme lyder på HI-messen.

Eksportdirektør

Michael Laursen fortæller, at gastrucken blev lanceret på eksportmarkederne i oktober sidste år, hvor der i årets

sidste kvartal blev solgt 52 af slagsen, og det antal er han utrolig godt tilfreds med.

Kundeønsker

- Vi er kendt

for at have rendyrket udviklingen af dieseltruck, til de blev miljøvenlige og støjsvage.

- Vi har bl.a. udviklet

specielle sodfiltre til udstødningen, men op gennem 1990''erne måtte vi konstatere, at der er kundegrupper, der kun vil køre

med gasdrevne gaffeltruck. Den del af markedet har vi hidtil ikke kunnet betjene, fortæller Michael Laursen.

V8 motor

Gasmotoren

er en 8 cylindret V motor på 5,7 liter fra GM i USA og er forsynet med elektronisk motorstyring og 3-vejs katalysator. Michael Laursen

siger, at gasdrevne truck typisk er til indendørs brug på tværs af brancher. Han regner med, at de nye gasdrevne

truck bliver en rigtig sællert i specielt Tyskland, Frankrig, England og Italien hvor der er tradition for at anvende store

gastruck. Den vil koste fem-syv pct. mere end en dieseltruck.

De to gastanke på hver 45 liter er integreret i chassisiden.

Ved hård drift rummer de brændstof til otte timers kørsel og til 12-14 timer ved gennemsnitlig drift.

- Bortset

fra motor og tanke er trucken identisk med vore kendte dieseltruck. Gasserien er forsynet med de samme gennemprøvede komponenter som

i vore dieseltruck. Det muliggør en let og fejlfri reservedelsforsyning samt god driftsøkonomi baseret på kendt

teknologi, præciserer Michael Laursen.

Franske nyheder

DanTruck-Heden er klar med en anden messenyhed. Det er lagerteknikprogrammet,

d.v.s. el-pallevogne og el-stablere, fra franske Loc. Virksomheden har ikke tidligere markedsført sådanne produkter,

men da markedet efterspørger totalleverandører, må DanTruck-Heden leve op til kundernes forventninger.

Derudover

sælger DanTruck-Heden Nissans gaffeltruck i diesel, gas og el med en løftekapacitet fra 1-3,2 ton samt dieseltruck fra

svenske SMV, der løfter fra 10 ton til 52 ton. Specialprodukter i form af sidelæssere fra tyske Baumann markedsfører

DanTruck-Heden også.

Virksomheden producerer selv gaffeltruck med løftekapacitet fra 3,5 ton til 12 ton på

fabrikken i Lemvig, hvor der årligt produceres 350-400 enheder. Afdelingen i Uldum ved Horsens tager sig af administration,

salg, service, reservedele og værksteder. Der er 190 medarbejdere i koncernen. De er ligeligt fordelt mellem de to byer.

Ca.

75 pct. af egenproduktion af gaffeltruck går til eksport. 55 pct. af virksomhedens omsætning er relateret til egenproduktion,

mens resten stammer fra salg af tjenesteydelser og handelsvarer.

Fyringer

Børsnoterede DanTruck-Heden havde et underskud

på 24,1 mio. kr. sidste år. I år er der blevet rationaliseret og mere end 40 job blev skåret væk i 1.

halvår. Resultatet af de første seks måneder i år var et underskud på cirka tre mio. kr. Det regner

virksomheden med at udligne i andet halvår og nå et nul-resultat i år, fortæller Michael Laursen.

Klar med gasdreven truck fra egen fabrik i Lemvig

Created: ons, 08/27/2003 - 00:00


DanTruck-Heden er kendt for sin produktion af dieseldrevne gaffeltruck. Men

virksomheden har måttet erkende, at nogle kundegrupper foretrækker gasdrevne truck.

Og efter halvandet års

udviklingsarbejde er den danske gaffeltruckproducent nu klar til at lancere en ny serie gasdrevne gaffeltruck med en løftekapacitet

fra 6-12 tons på det danske marked. Startskuddet til salget herhjemme lyder på HI-messen.

Eksportdirektør

Michael Laursen fortæller, at gastrucken blev lanceret på eksportmarkederne i oktober sidste år, hvor der i årets

sidste kvartal blev solgt 52 af slagsen, og det antal er han utrolig godt tilfreds med.

Kundeønsker

- Vi er kendt

for at have rendyrket udviklingen af dieseltruck, til de blev miljøvenlige og støjsvage.

- Vi har bl.a. udviklet

specielle sodfiltre til udstødningen, men op gennem 1990''erne måtte vi konstatere, at der er kundegrupper, der kun vil køre

med gasdrevne gaffeltruck. Den del af markedet har vi hidtil ikke kunnet betjene, fortæller Michael Laursen.

V8 motor

Gasmotoren

er en 8 cylindret V motor på 5,7 liter fra GM i USA og er forsynet med elektronisk motorstyring og 3-vejs katalysator. Michael Laursen

siger, at gasdrevne truck typisk er til indendørs brug på tværs af brancher. Han regner med, at de nye gasdrevne

truck bliver en rigtig sællert i specielt Tyskland, Frankrig, England og Italien hvor der er tradition for at anvende store

gastruck. Den vil koste fem-syv pct. mere end en dieseltruck.

De to gastanke på hver 45 liter er integreret i chassisiden.

Ved hård drift rummer de brændstof til otte timers kørsel og til 12-14 timer ved gennemsnitlig drift.

- Bortset

fra motor og tanke er trucken identisk med vore kendte dieseltruck. Gasserien er forsynet med de samme gennemprøvede komponenter som

i vore dieseltruck. Det muliggør en let og fejlfri reservedelsforsyning samt god driftsøkonomi baseret på kendt

teknologi, præciserer Michael Laursen.

Franske nyheder

DanTruck-Heden er klar med en anden messenyhed. Det er lagerteknikprogrammet,

d.v.s. el-pallevogne og el-stablere, fra franske Loc. Virksomheden har ikke tidligere markedsført sådanne produkter,

men da markedet efterspørger totalleverandører, må DanTruck-Heden leve op til kundernes forventninger.

Derudover

sælger DanTruck-Heden Nissans gaffeltruck i diesel, gas og el med en løftekapacitet fra 1-3,2 ton samt dieseltruck fra

svenske SMV, der løfter fra 10 ton til 52 ton. Specialprodukter i form af sidelæssere fra tyske Baumann markedsfører

DanTruck-Heden også.

Virksomheden producerer selv gaffeltruck med løftekapacitet fra 3,5 ton til 12 ton på

fabrikken i Lemvig, hvor der årligt produceres 350-400 enheder. Afdelingen i Uldum ved Horsens tager sig af administration,

salg, service, reservedele og værksteder. Der er 190 medarbejdere i koncernen. De er ligeligt fordelt mellem de to byer.

Ca.

75 pct. af egenproduktion af gaffeltruck går til eksport. 55 pct. af virksomhedens omsætning er relateret til egenproduktion,

mens resten stammer fra salg af tjenesteydelser og handelsvarer.

Fyringer

Børsnoterede DanTruck-Heden havde et underskud

på 24,1 mio. kr. sidste år. I år er der blevet rationaliseret og mere end 40 job blev skåret væk i 1.

halvår. Resultatet af de første seks måneder i år var et underskud på cirka tre mio. kr. Det regner

virksomheden med at udligne i andet halvår og nå et nul-resultat i år, fortæller Michael Laursen.

PrintSend

Læs også

Forsiden lige nuse forsiden »

Læs dagens Berlingske Business

Pressemeddelelser fra Business Direct

Markedet lige nu