Sådan motiverer du medarbejderne i krisetider - Ledelse

Sådan motiverer du medarbejderne i krisetider

Modified: tir, 11/04/2008 - 06:47
Created: man, 11/03/2008 - 17:24
Mens den finansielle krise raser, og firmaet skal stramme livremmen ind, er det afgørende at holde dampen oppe hos de ansatte. Læs her hvordan.

Aviserne bugner med historier om nedskæringer, krise og fyringsrunder. Føler de ansatte i firmaet, at også deres virksomhed - og måske deres job - er i fare, slår det alvorlige skår i arbejdsglæden, og det vil gøre dem mindre effektive.
Sådan lyder advarlsen fra flere eksperter, som ErhvervsBladet har talt med.

- Det, der holder mennesket kørende, er håb og drømme. Uden dem, dør mennesket. Så selv om det går dårligt for virksomheden, er det vigtigt, at man ser mulighederne og viser medarbejderne, at der er håb, siger erhvervspsykolog Charlotte Skeel.

Mister medarbjederne håbet, vil de ikke fortsætte kampen for virksomhedens overlevelse.

- Det værste, der kan ske, er, at de får en følelse af handlingslammelse. Så giver de op, siger Charlotte Skeel.

Byd krisen velkommen

Faktisk kan en krise være det helt rigtige tidspunkt til at forbedre firmaets konkurrencesituation, hvis man spiller sine kort rigtigt. Det fortæller Alexander Kjerulf, stifter af Projekt Arbejdsglæde.

- En krise er en kæmpe mulighed. Konkurrenterne gør alt det forkerte lige nu. Fordi de er i krise, skærer de ned kpå alt, hvad der er sjovt og holder medarbejderne motiverede; kaffe og julegaver, julefrokost. Men det koster en masse brok, bøvl og motivation, og det kan blive rigtig dyrt for en virksomhed, siger Alexander Kjerulf, som understreger:

- Det er jo især i krisetider, at man har brug for, at folk yder deres bedste. At medarbejderne er glade og engagerede i virksomheden, siger Alexander Kjerulf.
Læs her eksperternes råd til, hvordan du holder dampen oppe hos medarbejderne.

Udvis ro

Kommunikér krisen klart

Ros medarbejderne

Frem kreativiteten

Sådan motiverer du medarbejderne i krisetider

Modified: tir, 11/04/2008 - 06:47
Created: man, 11/03/2008 - 17:24
Mens den finansielle krise raser, og firmaet skal stramme livremmen ind, er det afgørende at holde dampen oppe hos de ansatte. Læs her hvordan.

Aviserne bugner med historier om nedskæringer, krise og fyringsrunder. Føler de ansatte i firmaet, at også deres virksomhed - og måske deres job - er i fare, slår det alvorlige skår i arbejdsglæden, og det vil gøre dem mindre effektive.
Sådan lyder advarlsen fra flere eksperter, som ErhvervsBladet har talt med.

- Det, der holder mennesket kørende, er håb og drømme. Uden dem, dør mennesket. Så selv om det går dårligt for virksomheden, er det vigtigt, at man ser mulighederne og viser medarbejderne, at der er håb, siger erhvervspsykolog Charlotte Skeel.

Mister medarbjederne håbet, vil de ikke fortsætte kampen for virksomhedens overlevelse.

- Det værste, der kan ske, er, at de får en følelse af handlingslammelse. Så giver de op, siger Charlotte Skeel.

Byd krisen velkommen

Faktisk kan en krise være det helt rigtige tidspunkt til at forbedre firmaets konkurrencesituation, hvis man spiller sine kort rigtigt. Det fortæller Alexander Kjerulf, stifter af Projekt Arbejdsglæde.

- En krise er en kæmpe mulighed. Konkurrenterne gør alt det forkerte lige nu. Fordi de er i krise, skærer de ned kpå alt, hvad der er sjovt og holder medarbejderne motiverede; kaffe og julegaver, julefrokost. Men det koster en masse brok, bøvl og motivation, og det kan blive rigtig dyrt for en virksomhed, siger Alexander Kjerulf, som understreger:

- Det er jo især i krisetider, at man har brug for, at folk yder deres bedste. At medarbejderne er glade og engagerede i virksomheden, siger Alexander Kjerulf.
Læs her eksperternes råd til, hvordan du holder dampen oppe hos medarbejderne.

Udvis ro

Kommunikér krisen klart

Ros medarbejderne

Frem kreativiteten

Sådan motiverer du medarbejderne i krisetider

Modified: tir, 11/04/2008 - 06:47
Created: man, 11/03/2008 - 17:24
Mens den finansielle krise raser, og firmaet skal stramme livremmen ind, er det afgørende at holde dampen oppe hos de ansatte. Læs her hvordan.

Aviserne bugner med historier om nedskæringer, krise og fyringsrunder. Føler de ansatte i firmaet, at også deres virksomhed - og måske deres job - er i fare, slår det alvorlige skår i arbejdsglæden, og det vil gøre dem mindre effektive.
Sådan lyder advarlsen fra flere eksperter, som ErhvervsBladet har talt med.

- Det, der holder mennesket kørende, er håb og drømme. Uden dem, dør mennesket. Så selv om det går dårligt for virksomheden, er det vigtigt, at man ser mulighederne og viser medarbejderne, at der er håb, siger erhvervspsykolog Charlotte Skeel.

Mister medarbjederne håbet, vil de ikke fortsætte kampen for virksomhedens overlevelse.

- Det værste, der kan ske, er, at de får en følelse af handlingslammelse. Så giver de op, siger Charlotte Skeel.

Byd krisen velkommen

Faktisk kan en krise være det helt rigtige tidspunkt til at forbedre firmaets konkurrencesituation, hvis man spiller sine kort rigtigt. Det fortæller Alexander Kjerulf, stifter af Projekt Arbejdsglæde.

- En krise er en kæmpe mulighed. Konkurrenterne gør alt det forkerte lige nu. Fordi de er i krise, skærer de ned kpå alt, hvad der er sjovt og holder medarbejderne motiverede; kaffe og julegaver, julefrokost. Men det koster en masse brok, bøvl og motivation, og det kan blive rigtig dyrt for en virksomhed, siger Alexander Kjerulf, som understreger:

- Det er jo især i krisetider, at man har brug for, at folk yder deres bedste. At medarbejderne er glade og engagerede i virksomheden, siger Alexander Kjerulf.
Læs her eksperternes råd til, hvordan du holder dampen oppe hos medarbejderne.

Udvis ro

Kommunikér krisen klart

Ros medarbejderne

Frem kreativiteten

PrintSend

Læs også

Forsiden lige nuse forsiden »

Seneste TV

Læs dagens Berlingske Business

Pressemeddelelser fra Business Direct

Markedet lige nu